Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Berberlik yapan emekli: Bayrama 6 gün var hala bekliyoruz müşteri gelecek diye

Osmaniye’de yıllardır berberlik yapan 74 yaşındaki emekli Osman Temiz, Kurban Bayramı’na az bir zaman kala hala müşterileri sayısında artış olmamasından yakındı. Bayrama sayılı günler kaldığını vurgulayan Osman Temiz, “Daha önce en azından 10 gün, 15 …

Türkiye’de popülerliğini koruyan araç artık üretilmeyecek

Bir dönem Türkiye yollarının vazgeçilmezi olan, sürüş keyfi ve performansıyla geniş bir hayran kitlesine sahip Ford Focus ST, artık tarihe karışıyor. Ford’un İngiltere’deki üretim tesisinden gelen açıklama, otomobil tutkunlarını üzdü

İflasın pençesindeki Türk gıda devi işten çıkarmalara başladı

57 yıl önce kurulan Türkiye’nin önde gelen meyve suyu üreticilerinden Aroma, aralık ayında yaşadığı mali sıkıntıları gerekçe göstererek konkordato ilan etmişti. Bursa’daki Aroma Meyve Suları Fabrikası’nda işçiler, işten çıkarmalara ve kendilerine danışılmadan imzalanan toplu iş sözleşmesine tepki gösterdi.

Maliyenin radarına bu sefer de doktorlar girdi: Yapay zekâyla incelediler

Hazine ve Maliye Bakanlığı, yapay zeka destekli sistemle, özel muayenehanesi bulunan 28 bin 931 doktoru taradı, sisteme takılan doktorlar gönüllü uyumla 2,1 milyar liralık matrah artışı yaptı. Bu çalışmada, yapay zeka ve makine öğrenmesi …

Türkiye’nin 500 büyük şirketinden 111’i gıda sektöründen

Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu listesinde 111 şirketle gıda firmaları zirvede yer alırken, 66 firmayla ana metal sanayi firmaları ikinci sıraya yerleşti.

Dünya çaylarını Beta Han’da buluşturdular

Dünyanın önemli çay markalarından Beta Tea, 21 Mayıs Dünya Çay Günü kapsamında bu yıl ikinci kez düzenlenen “II. Beta Uluslararası Çay ve Kültürü Günü Resepsiyonu” ile çay kültürünü tanıttı.