Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Bankalar faizleri yükseltebilir: Merkez Bankası’ndan sıkılaşma adımı

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), Türk lirası cinsi yurt dışı kaynaklı kısa vadeli borçlanmalarda zorunlu karşılıklar artırdığını açıkladı. Söz konusu adım, Makro finansal istikrarı sağlamak ve parasal aktarım mekanizmasını güçlendirmek …

Trump’ın vergi bombası borsayı sarstı

ABD Başkanı Donald Trump’ın Avrupa Birliği ve Apple’a yönelik agresif tarife çıkışı, New York borsasında deprem etkisi yarattı. Başkan Trump, Avrupa Birliği’ne yüzde 50, Apple’a ise yüzde 25 gümrük vergisi uygulanabileceğini açıkladı. Bu gelişmenin …

Trump’ın AB’ye vergi tehdidi piyasaları etkiledi: Altın yükselişe geçti

Trump’ın AB’ye vergi tehdidi piyasaları etkiledi: Altın yükselişe geçti

Ekonomide işler hiç de iyi değil! Vergi rekortmeni dev şirket bile konkordato talebinde bulundu

Karataş Şirketler Grubu’nun temelleri 1958 yılında İstanbul’da Ziver Karataş tarafından atıldı. Şirket zaman içinde alt şirketlere genişleyerek dönüştü ve büyüdü. Karataş Demir Çelik, Karataş Sac Boru, Karataş Demir Çelik Gebze Şubesi, Karataş Sac …

Altın alan, ev alandan kârlı çıktı

Altın fiyatlarındaki artış konut bazlı hesaplamada da kendini ortaya koydu. Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası’nın (TCMB) geçtiğimiz günlerde yatırım araçlarına ilişkin yayımladığı analizinde altın fiyatlarındaki belirgin artışa dikkat çekmişti …

KOBİ’lere 30 milyar liralık yeni destek paketinin detayları belli oldu

Hazine ve Maliye Bakanlığı, imalatçı KOBİ’lerin büyümesini ve rekabet gücünü artırmak için 30 milyar liralık yeni destek paketini devreye alıyor. 25 milyar lira kefalet limiti ile sunulacak bu paket, yatırım ve işletme harcamalarını kapsayacak şekilde hazırlanırken, kısa sürede kullanıma sunulacak.