Türkiye’de popülerliğini koruyan araç artık üretilmeyecek

Ford Focus ST Modeli Üretimden Kalkıyor

Türkiye’de ve dünya genelinde uzun yıllardır ilgi gören Ford Focus için veda zamanı yaklaşıyor. Ford Birleşik Krallık, İngiltere’deki üretim tesisinde Focus ST modeli için artık yeni sipariş alınmayacağını açıkladı. Markanın sevilen hatchback modelinin yüksek performanslı versiyonu, stoklar tükendiğinde resmen üretimden kalkmış olacak.

Ford Focus’un Son Perdesi

Ford, geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamayla Focus modelinin global üretimini sonlandıracağını duyurmuştu. Bu karar doğrultusunda üretim süreci kademeli olarak sona erecek. Kasım 2025 itibarıyla Ford Focus tamamen üretim bandından çıkacak.

Focus ST modeli ise bu takvime daha erken veda eden versiyonlar arasında yer aldı. Ford İngiltere tarafından yapılan duyuruda, hâlihazırda yalnızca 170 adet Focus ST’nin stoklarda bulunduğu bildirildi. Bu araçlar satıldıktan sonra model resmen tarihe karışacak.

Türkiye’de Satış Devam Ediyor, Ancak ST Yok

Ford, Türkiye’ye standart hatchback versiyonunu getirmeye devam ediyor. Ancak ST versiyonu, uzun süredir Türkiye pazarında yer almıyordu. Yüksek fiyatlar nedeniyle talep görmeyen Focus ST, Türkiye’de sunulmuyordu. Ford, düşük talep sebebiyle performans paketini Türkiye’ye getirmeme kararı almıştı.

Ford Focus Tarihe Karışıyor

Ford Focus, 1998 yılında tanıtıldığından bu yana geniş bir kullanıcı kitlesine hitap etmiş ve çeşitli versiyonlarıyla sürüş keyfi sunmuştu. Ancak otomotiv sektöründeki elektrikli dönüşüm ve maliyet baskıları, birçok efsane modelin sonunu getiriyor. Focus da bu dönüşümden etkilenen modellerden biri oldu.

Related Posts

Konut fiyatlarında 4 ayın en yüksek artışı

Konut Fiyat Endeksi (KFE) mayısta aylık bazda yüzde 3,4, yıllık yüzde 32,3 arttı.

Rekabet Kurumu’ndan Google’a soruşturma: Gerekçesi açıklandı!

Rekabet Kurumu, Google’ın PMAX kampanyasıyla çevrimiçi reklamcılık alanındaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını tespit etmek amacıyla soruşturma başlattı. Soruşturma kapsamında veri birleştirme ve adil olmayan uygulamalar da incelenecek.

Zıplıyor çırpınıyor ve şimdi de mahkemeye gidiyor

Mitsubishi’nin kaput çırpınma sorunu, güvenlik endişeleri nedeniyle yeniden açılan toplu dava sürecini tetikledi. 2021 yılında yayınlanan Teknik Servis Bülteni’nin devam eden davlumbaz sorununu tam olarak çözemediği bildirildi. Davada, çırpınan …

TEPAV: Mart ayında kayıtlı istihdamda sınırlı artış yaşandı

TEPAV: Mart ayında kayıtlı istihdamda sınırlı artış yaşandı

İktisatçı Mahfi Eğilmez değerlendirdi: İsrail-İran gerilimi Türkiye ekonomisini nasıl etkiler?

İktisatçı Mahfi Eğilmez, İsrail-İran geriliminin Türkiye ekonomisi üzerindeki olası etkilerini değerlendirdi. Bölgedeki tansiyonun piyasalarda ve enflasyon üzerinde yaratabileceği risklere dikkat çekti.

Yatırım Taahhütlü Avans Kredisi Programı’nın büyüklüğü 500 milyar liraya çıkarıldı

Bakan Kacır, Yatırım Taahhütlü Avans Kredisi Programı’nın büyüklüğünü 500 milyar liraya yükselttiklerini belirterek, ileri teknoloji ve savunma sanayisi gibi stratejik sektörlerde yapılacak yatırımları daha güçlü destekleyeceklerini bildirdi.